mandag 21. juni 2010

Sjøulken på Silda


Me køyrde over frå Selje til Silda med Fruens Vrede. Glitrande vêr, lite sjø og stødig skipper gjorde turen på tre kvarter til ein fryd.

Skal køyra båt frå Grønland

På øya Silda med åtte fastbuande møtte me ein ekte sjøulk. Ragnar Torset segla jorda rundt med vikingskipet Saga siglar. Til Silda kom han med ei klassisk plastsnekke på 27 fot frå Sagafabrikken på Silda.

- Eg har alltid vore og er fortsatt båtmann. Dette er fyrste storturen. Me gjekk frå Stad og håpar å koma oss til Bergen, men me skal innom mange stader på turen, og la no til Kai på Silda. Seinare i sommar skal eg på ein mykje lengre tur. Då skal eg køyra ein båt heim frå Grønland, seier Torset.

Restaurant i gamaldags notenaust

Han sit på restauranten "Skjærbuda" - ein restaurant bygd i eit gamaldags notenaust - på Silda. Den vert driven av Jarle Silden.

- Det har gått veldig bra så langt. Eg er herifrå, og følte eg måtte laga ein plass der folk kan gå, seier Silden.

Kona Synnøve er med på å drifta restauranten.

- Eg er fødd og oppvaksen i Oslo, så det var litt rart å stå her på Silda og sjå båten reisa for fyrste gong i 1989. Men eg har vorte veldig glad i øya og folka, samt at eg har fåptt gjort mykje av det eg har drøymd om i livet mitt.

- Fint om vinteren også

Med 15 arbeidstimar kvar dag gjer paret sitt for å laga liv på øya. Dei fastbuande Hans og Margunn Fure tykkjer den meir rolege vinteren på silda er flott også.

- Det er fint her om vinteren også. Vêret taklar me, seier Hans.

- Me ser fram til sommaren når det kjem meir folk hit. Det livnar til rundt påsketider, legg Margunn til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar